plane.jpg

Garuda Frequent Flyer

Ik heb het GFF-aanvraagformulier ingevuld. Wanneer ontvang ik mijn GFF-card?
De aanvraag van uw GFF-card wordt verwerkt zodra u ten minste één vlucht met Garuda Indonesia hebt gemaakt en uw gegevens in de GFF-database zijn opgenomen. Zodra uw GFF-card is aangemaakt, wordt deze naar uw correspondentieadres gestuurd. Het aanmaken en versturen van uw GFF-card duurt minimaal 4 weken.


Waarvoor dient de voorlopige kaart op het aanvraagformulier?
U kunt de voorlopige kaart gebruiken voor de vluchten die u maakt totdat u een definitief GFF-nummer en een definitieve GFF-card hebt ontvangen. Met de voorlopige kaart wordt bijgehouden hoeveel vluchten u maakt en hoeveel mijlen u hebt gevlogen.


Wat is mijn wachtwoord waarmee ik kan inloggen op de GFF-website?
Als dit de eerste keer is dat u inlogt op de GFF-website, gebruikt u uw GFF-lidmaatschapsnummer als gebruikersnaam en uw geboortedatum als standaardwachtwoord. Leden die zich online registreren via de GFF-website maken een eigen gebruikersnaam en wachtwoord aan op het moment van registreren. Als u uw wachtwoord hebt gewijzigd en het vervolgens bent vergeten, klikt u op ‘wachtwoord vergeten’ op de homepagina van GFF. Er wordt een nieuw wachtwoord aangemaakt en verstuurd naar uw e-mailadres. U kunt ook telefonisch contact opnemen met het GFF Center en onze medewerkers vragen om een nieuw wachtwoord voor u aan te maken.
 

Wat moet ik doen als ik mijn GFF-card ben kwijtgeraakt?
Neem contact op met het GFF Center of met een van onze boekingskantoren en vraag een vervangende kaart aan. Binnen Indonesië kost een vervangende kaart IDR 50.000,- (vijftigduizend roepia); buiten Indonesië US$ 10,- (tien Amerikaanse dollar).
 

Wat moet ik doen als mijn vertrekdata niet geregistreerd zijn en daardoor het aantal mijlen dat ik heb gevlogen niet op mijn account is bijgeschreven?
Een vlucht kan om verschillenden redenen niet geregistreerd zijn:

  • U bent vergeten om uw GFF-lidmaatschapsnummer en uw naam door te geven bij het reserveren van uw vlucht of u heeft uw GFF-card niet getoond bij het inchecken.
  • De naam op de reservering wijkt af van de naam op uw GFF-card en in de GFF-database, waardoor het systeem uw gegevens niet herkent.
  • Het aantal mijlen wordt niet op uw account bijgeschreven als uw ticket of vlucht niet in aanmerking komen voor ‘Award Miles’. Dit is bijvoorbeeld het geval bij speciale aanbiedingen en code-share vluchten.
     

Ik heb niet genoeg Award Miles voor een Award Ticket. Kan ik het verschil contant of op een andere manier bijbetalen?
Voor uw gemak en comfort als GFF-lid is er het "Buy Mileage" programma. Dit alternatief maakt het makkelijker voor u om uw GFF mijlen te verhogen. Door het kopen van een bepaald aantal GFF mijlen, hoeft u niet te wachten op de volgende vlucht, noch op beloonde punten van transactie met GFF-partners.
De gekochte mijlen kunnen rechtstreeks worden toegevoegd aan uw account. Net als bij de gewone mijlen, kunnen deze worden ingewisseld met de SOB (Sales on Board) items. Met de mogelijkheid om de hoeveelheid mijlen te verhogen in uw account, kunt u ruilen met verschillende items, zonder u zorgen te maken over de vervaldatum.

Algemene voorwaarden:

  • De prijs voor 1.000 GFF mijlen is IDR 275.000 of USD 30.
  • De minimale afname per transactie is 1.000 mijl, niet meer dan 50.000 mijl per jaar.
  • De mijlen kunnen alleen gekocht worden in veelvouden van 1.000 mijl.
  • De gekochte mijlen kunnen niet worden geretourneerd of overgedragen.
  • De gekochte mijlen tellen niet mee als Tier Miles, noch voor de upgrade factor in GFF lidmaatschap niveau.
  • De "Buy Mileage" mogelijkheid is alleen van toepassing op actieve GFF leden.
  • De prijs is inclusief 10% BTW.
  • De algemene GFF voorwaarden zijn van toepassing.
  • De prijs is onderhevig aan wijzigingen.

Kijk op onze website www.garuda-indonesia.com voor meer informatie.
 

Bij mijn vorige vlucht ben ik vergeten om mijn GFF-lidmaatschapsnummer door te geven. Kan ik het aantal mijlen van die vlucht nog op mijn account laten bijschrijven?
Ja, u kunt ontbrekende mijlen laten bijschrijven als u binnen 6 maanden na de vertrekdatum een claim indient. Vul een ‘missing mileage form’ in, hecht uw originele boarding pass en de coupon van uw passagiersticket of e-ticket er aan vast en stuur dit naar het GFF Center of een van onze boekingskantoren. Wij verwerken uw claim minimaal 4 weken na ontvangst van alle door het GFF Center vereiste documenten.
 

Kan ik mijlen claimen van vluchten die ik heb gemaakt voordat ik lid werd van GFF?
Nee, u kunt alleen mijlen sparen van vluchten die u hebt gemaakt nadat uw gegevens zijn opgeslagen in de GFF-database.
 

Kan ik mijlen sparen als ik een code-share vlucht maak?
Ja, u kunt mijlen sparen met code-sharevluchten mits Garuda Indonesia de ‘operating party’ is. U kunt dus geen mijlen sparen met code-sharevluchten waarvan Garuda Indonesia niet de ‘operating party’ is. Op de website van GFF gff.garuda-indonesia.com vindt u meer informatie over de code-sharebestemmingen van Garuda Indonesia.
 

Kan ik een Award Ticket of Upgrade Award krijgen bij mijn reisbureau of online via de website van GFF?
Nee. Op dit moment kunnen Award Tickets en Upgrade Awards alleen worden verstrekt door onze boekingskantoren.
 

Wat moet ik doen als mijn correspondentieadres of telefoonnummer verandert?
U kunt uw persoonlijke gegevens zelf bewerken op de website van GFF gff.garuda-indonesia.com. Ook kunt u een adreswijzigingsformulier invullen en opsturen naar een van onze boekingskantoren.
 

Hoe weet ik hoeveel mijlen er op mijn account staan?
U kunt het aantal mijlen bekijken op de website van GFF gff.garuda-indonesia.com of bellen met de Hotline van Garuda Indonesia op +62 (0)21 2351 9999. Ook kunt u uw Mileage Statement controleren of contact opnemen met een van onze boekingskantoren.
 

Als ik mijn Award Ticket of Upgrade Award wil cancelen, worden mijn ingewisselde mijlen dan teruggestort op mijn account?
Ja, uw mijlen worden teruggeboekt naar uw account mits u het Award Ticket of de Upgrade Award niet gebruikt hebt. Meer informatie over het terugboeken van mijlen staat in artikel 9.9 van de Algemene voorwaarden.
 

Kan ik het vluchtschema op mijn Award Ticket of Upgrade Award wijzigen?
Ja, u kunt het vluchtschema op uw Award Ticket of Upgrade Award wijzigen. Het aantal mijlen op uw account wordt dan verminderd met 25% (vijfentwintig procent) van het totaal aantal mijlen van een geldig ticket. Als u onvoldoende mijlen heeft voor deze vermindering, kunt u geen wijzigingen aanbrengen in uw Award Ticket of Upgrade Award. Ook de vluchtroute, de klasse en de naam op het Award Ticket kunnen niet worden gewijzigd. Neem contact op met een van onze boekingskantoren als u wijzigingen in uw vluchtschema wilt laten doorvoeren in uw Award Ticket of Upgrade Award.


Kan ik op vluchten met een Award Ticket of Upgrade Award ook mijlen sparen?
Nee, u kunt geen mijlen sparen op vluchten die u met een Award Ticket maakt. Als u gebruik maakt van een Upgrade Award, spaart u mijlen met het Economy-klasseticket dat u hebt gekocht.
 

Kan ik een Award Ticket of Upgrade Award aan een familielid of vriend geven, zodat zij het kunnen gebruiken?
Ja. Een van de voordelen van het GFF-lidmaatschap is, dat u een Award Ticket of Upgrade Award van uw account gewoon aan iemand anders kunt geven.
 

Kan ik mijn gespaarde mijlen laten overboeken naar de account van een ander GFF-lid?
Nee, uw GFF-mijlen kunnen niet worden overgeboekt naar de account van een ander lid. Wel kunt u uw Award Miles inwisselen voor een Award Ticket of Upgrade Award, die u wel aan iemand anders kunt geven.
 

Kan ik mijn GFF-lidmaatschap weer reactiveren als het is verlopen?
Nee, een verlopen GFF-lidmaatschap kan niet gereactiveerd worden. De gespaarde mijlen op de account vervallen. U bent u altijd van harte welkom om u opnieuw als lid in te laten schrijven.
 

Kunnen mijn gespaarde mijlen vervallen?
Uw gespaarde mijlen blijven geldig zolang uw lidmaatschapsaccount actief is.
 

Hoe weet ik of mijn lidmaatschap nog actief is?
U kunt de status van uw lidmaatschap op de volgende manieren controleren:
a. bezoek de GFF-website
b. controleer de geldigheidsperiode op uw GFF-card
c. bel de Hotline van Garuda Indonesia op +62 (0)21 2351 9999